Sustenabilitate & CSR
Publicat de Cosmin Dincu
20 Mar 2013 09:45
|
Furnizorul german de sisteme din otel Klöckner & Co reprezinta un holding cu o expertiza de peste un secol in domeniul sau de activitate si care, pentru a-si demonstra angajamentul fata de sustenabilitate, a elaborat strategia proprie de dezvoltare durabila pe baza a patru piloni fundamentali: angajati, valori corporatiste, mediu si responsabilitate sociala. „Gratie dimensiunii grupului si prezentei internationale puternice, operatiunile de afaceri au un impact decisiv asupra unui numar insemnat de parti interesate din companie si din afara acesteia. Grupurile respective includ, dar fara a se limita la aceste categorii, investitori, clienti, furnizori, angajati, persoane interesate din randul marelui public etc. Fata de toti acestia ne-am asumat responsabilitati speciale si, de aceea, incepand cu 2009 ne dezvoltam sistematic programul de management sustenabil al activitatii. Tot din acel moment, ne implicam in diverse proiecte legate de fiecare din cei patru piloni de baza, unele dintre acestea fiind administrate la nivel central, iar altele pe plan local, in cadrul diverselor piete-tinta. Comitetul de sustenabilitate coordoneaza implementarea intregului concept al dezvoltarii durabile in cadrul grupului, iar intr-un context mai larg politica respectiva presupune asigurarea celor mai bune conditii de munca pentru angajati, folosirea responsabila a resurselor si responsabilitatea sociala (in ceea ce priveste valorile corporatiste, angajamentul social si fata de mediu in toate zonele in care detinem unitati active”, se precizeaza in cadrul sectiunii de sustenabilitate a portalului Klöckner & Co. Din punct de vedere al valorilor asumate, a fost elaborat un cod de conduita in afaceri, mai ales ca grupul german recepteaza durabilitatea ca pe un concept atotcuprinzator care se extinde asupra tuturor partenerilor sai. De la achizitie la managementul centrelor logistice si de la asigurarea diverselor servicii la reteaua de distributie, imbunatatirea proceselor operationale si a rezultatelor consemnate de clienti este considerata o prioritate. Pe langa activitatile din cadrul companiei, Klöckner & Co este responsabila si pentru actiunile colaterale ale colaboratorilor sai. In calitate de distribuitor de otel si alte produse din metal care deruleaza operatiuni in toata lumea, grupul mentine relatii de afaceri doar cu entitatile ce adera la valorile companiei si le respecta, indiferent ca este vorba despre beneficiari sau despre furnizori, producatori de otel, centre logistice si societati ce presteaza diverse servicii. Pentru holdingul german, derularea activitatii in sfera de aplicare a legislatiei in vigoare si la un nivel de toleranta zero pentru orice abatere constituie o premisa implicita si obligatorie. Totodata, partenerii contractuali din afara companiei trebuie sa subscrie la standardele prevazute in codul de conduita. Pentru informatii suplimentare, www.kloeckner.com
|