Agenda Constructiilor
Duminica, 22 Decembrie 2024
Home - Stiri - Utilaje & Echipamente - Bosch va incepe reorganizarea activitatii din domeniul vehiculelor comerciale in 2025
Bosch va incepe reorganizarea activitatii din domeniul vehiculelor comerciale in 2025
Utilaje & Echipamente Publicat de AG&F 09 Oct 2024 12:16
Transportul de marfa este un pilon important al economiei. Pentru a beneficia de o transformare ecologica de succes, vehiculele comerciale care transporta marfuri trebuie sa fie echipate cu sisteme de propulsie alternative. Drept urmare, industria este in miscare, iar compania Bosch este un lider al acestei miscari. Compania dezvoltatoare de tehnologie isi extinde portofoliul de produse si solutii si se concentreaza din nou pe diversitate. „Tranzitia vehiculelor comerciale catre sisteme de propulsie alternative va reusi doar daca ramanem neutri din punct de vedere tehnologic si continuam sa dezvoltam toate tipurile de sisteme de propulsie si sa le facem mai eficiente”, a declarat Markus Heyn, membru al consiliului de administratie al Bosch si presedintele sectorului de afaceri Mobilitate la targul international IAA Transportation din acest an de la Hanovra. „In urmatorii ani, ne asteptam la dezvoltarea continua a transportului de marfa global si ca trecerea simultana catre sisteme de propulsie alternative pentru vehiculele comerciale sa genereze un alt val de crestere pentru afacerea noastra. Pentru noi, activitatea din domeniul vehiculelor de mari dimensiuni reprezinta orice altceva decat o chestiune mica: in sectorul Mobilitate, un sfert din vanzarile noastre sunt generate de camioane si furgonete”, a declarat Heyn.
Se preconizeaza ca productia globala de vehicule va stagna in 2024 in comparatie cu anul precedent. Presupunand un trimestru final bun, compania anticipeaza o usoara crestere a cifrei vanzarilor sectorului Mobilitate Bosch in 2024, in ciuda mediului de piata foarte dificil. Sectorul Mobilitate Bosch isi propune sa ajunga la o cifra a vanzarilor globale de peste 80 de miliarde de euro pana in 2029.

Configuratie noua pentru afacerea de vehicule comerciale
Bosch doreste sa profite de oportunitatile uriase care sunt oferite acum de dezvoltarea transportului de marfa global si de trecerea la sisteme alternative de propulsie. In acest scop, compania isi va reorganiza activitatea din domeniul vehiculelor comerciale in divizia Mobilitate. Incepand cu ianuarie 2025, sub conducerea lui Jan-Oliver Röhrl, vicepresedinte executiv pentru vehicule comerciale si off-road, compania va strange laolalta competente importante intr-o noua divizie, reunind dezvoltarea sistemelor si managementul produselor si portofoliului pentru camioane si aplicatii off-highway. „Suntem convinsi ca aceasta noua configuratie va oferi beneficii clientilor nostri si ca vom colabora cu un succes mai mare. Impreuna, dorim sa asiguram deplasarea pe sosele a vehiculelor comerciale intr-un mod si mai eficient si mai sigur”, a spus Röhrl la targul international IAA Transportation 2024.
Pentru a realiza acest lucru, Bosch se concentreaza pe diversitatea sistemelor de propulsie si pe neutralitatea tehnologiei. Conform previziunilor interne, compania preconizeaza ca, la nivel global, aproximativ 20 de procente din numarul total al vehiculelor comerciale nou inmatriculate mai grele de sase tone vor fi echipate cu un sistem de propulsie electric, cu baterie, pana in 2030, in timp ce celulele de combustie vor avea o pondere de aproximativ trei procente. Pana in 2035, unul din trei camioane va avea baterie la bord, iar unul din zece va fi echipat cu celule de combustie. In acel moment, motoarele cu hidrogen vor fi si ele prezente pe sosele, desi in numar mai mic. Un lucru este clar: transportul de marfa poate fi efectuat electric doar daca exista infrastructura adecvata. „Avem nevoie de o extindere constanta si mai rapida a statiilor de incarcare electrica si a statiilor de alimentare cu hidrogen in Germania si Europa”, a spus Heyn.
In viziunea Bosch, diferitele tehnologii ale sistemului de propulsie nu sunt in competitie intre ele, ci dimpotriva: varietatea permite producatorilor sa decida asupra solutiei optime pentru fiecare aplicatie. Aceasta inseamna ca Bosch, nu numai ca dezvolta in continuare tehnologiile de propulsie pentru baterii, celule de combustie si motoare cu hidrogen, ci si asigura o eficienta si mai mare a motoarelor cu ardere interna moderne. Si mai ales, avand in vedere marimea flotei de vehicule existente, carburantii sintetici pot juca, de asemenea, un rol major in atenuarea schimbarilor climatice.

 
Sistemele de asistenta pentru vehiculele comerciale se afla pe drumul cel bun
La targul international IAA Transportation, Bosch si-a prezentat ideile, inovatiile si solutiile pentru transportul modern de marfa. Dar chiar si mai departe de Hanovra, tehnologia Bosch schimba deja modul in care transportam marfuri din punctul A in punctul B. In China, de exemplu, a intrat in productia de masa o punte electrica Bosch pentru vehicule comerciale grele cu o greutate cuprinsa intre 18 si 49 de tone, cu motor electric, transmisie, actuator ambreiaj, invertor si diferential complet integrate. Solutia este potrivita atat pentru vehiculele electrice cu baterie, cat si pentru cele alimentate cu module electrice cu celule de carburant. In India, circula pe sosele primele vehicule de testare cu motoare cu hidrogen. Pentru acestea, Bosch furnizeaza sisteme de injectie, senzori, supape pentru rezervor si unitati de control, inclusiv software: toate componentele esentiale pentru propulsia cu hidrogen. Si in SUA, Bosch si compania FirstElement Fuel lucreaza intens la un dispozitiv numit pompa criogenica, ce va fi pus in functiune pentru prima data in California in 2025. Noua pompa va asigura o realimentare a vehiculelor comerciale mult mai usoara si, mai ales, mai rapida, in doar zece minute, cu o cantitate de hidrogen suficienta pentru 1.000 de kilometri de deplasare!
Activitatea din domeniul sistemelor de asistenta ramane, de asemenea, o parte importanta a strategiei Bosch privind vehiculele comerciale. Potrivit unui studiu intern Bosch, aproximativ unul din opt accidente cauzate de camioanele grele poate fi evitat cu ajutorul sistemului de asistenta pentru mentinerea benzii de rulare: pe langa faptul ca salveaza vieti, acest lucru scuteste companiile de transport de costurile daunelor materiale. Un alt sistem cheie de asistenta Bosch este Electronic Horizon, care permite o conducere eficienta din punct de vedere al consumului de carburant si cu reducerea emisiilor pentru camioanele grele. Acesta colecteaza, de exemplu, date cu privire la topografie, razele virajelor sau semnele de circulatie si adapteaza in mod inteligent viteza vehiculului in functie de imprejurimile sale, inclusiv prin utilizarea energiei cinetice a camionului. Sistemul functioneaza atat pe autostrazi, cat si in traficul urban. Pentru vehiculele comerciale cu motoare cu ardere interna, poate reduce consumul de carburant cu pana la cinci procente si, astfel, poate reduce emisiile de CO2. Vehiculele comerciale propulsate electric au o eficienta energetica mai buna, ceea ce le ofera o autonomie mai mare. Peste un milion de vehicule sunt deja echipate cu sistemul Electronic Horizon Bosch.

 
Camioanele si furgonetele trebuie sa poata fi si ele actualizate
Odata cu trecerea catre mobilitatea definita de software in industria auto, vehiculele comerciale se confrunta, de asemenea, cu o schimbare de paradigma. Avand in vedere numarul tot mai mare de servicii si solutii conectate pentru managementul flotelor, este esential ca si camioanele si furgonetele sa poata fi actualizate, la fel ca autoturismele. Aici, regula de aur este ca vehiculele sa fie echipate cu mai putine computere si, prin urmare, sa aiba o arhitectura electrica/electronica mai putina complexa. In prezent, inteligenta este distribuita in cadrul mai multor computere, dar in viitor va fi grupata in doar cateva computere ale vehiculului. Bosch sprijina producatorii in tranzitia de la mobilitatea definita de hardware la cea definita de software, inclusiv in domeniul vehiculelor comerciale, oferind in acelasi timp o gama larga de solutii software si servicii adecvate.
Platforma de servicii digitale Bosch pentru logistica, numita L.OS, identifica si abordeaza provocarile specifice cu care se confrunta industria de transport si logistica. Compania colaboreaza in acest domeniu cu Amazon Web Services, printre altele. In centrul ecosistemului software pentru expeditorii si transportatorii de marfa se afla o piata care ofera acces centralizat la solutiile digitale ale diversilor furnizori pentru toate aspectele afacerii de logistica, totul intr-o singura experienta perfecta: sofer, transport si managementul flotei; planificarea rutelor si parcarii; servicii financiare si transparenta a lantului de aprovizionare.
Solutiile de conectivitate Bosch ajuta, de asemenea, furnizorii de servicii in materie de mobilitate si logistica sa-si foloseasca vehiculele cat mai eficient posibil si sa minimizeze timpii de nefunctionare. Baza tehnica pentru aceasta este o unitate de control Bosch care poate fi montata ulterior la orice vehicul, indiferent de producator, permitand operatorului de flota sa acceseze datele de operare si diagnoza si asigurand astfel o gama larga de servicii pe baza de date. Functia modulului Retrofit Efficiency (remodul), de exemplu, recunoaste ruta pe care o parcurge un camion si ii ajusteaza usor viteza in conformitate cu valorile empirice stocate intr-o baza de date centrala. Acest lucru poate reduce consumul de carburant cu pana la patru procente, un avantaj atragator in materie de costuri pentru operatorii de flote. Vehicle Health, la randul sau, inregistreaza atat codurile de eroare standardizate, cat si cele specifice producatorului din cadrul vehiculului si le evalueaza in cloud. Ca rezultat, pot fi identificate problemele iminente inca dintr-un stadiu incipient si prezentate in mod usor de inteles, astfel incat, de exemplu, sa poata fi sugerata o intretinere timpurie. Acest lucru reduce semnificativ numarul de defectiuni neasteptate, facilitand astfel planificarile efectuate de operatori.
 
ALLBIMhiltiRAWLPLUGTotalEnergiesSISECAMABONARE REVISTE
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
quadratum
noark
Acvatot 2019
leviatan
EURO BUILD
EDIT-Structural
rigips
concelex
SIGM
VEGO
ELECTROGRUP
BogArt
DRS
AED
ERBASU CONSTRUCT
theda mar
GEWISS
MAKITA
CDS
Arduro
Ubitech
CONCEPT STRUCTURE
SSAB
konsent
strabag nivel 1

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<