PERI: Sisteme de cofrare pentru proiecte de anvergura in Romania |
Utilaje & Echipamente Publicat de Elena Icleanu 21 Sep 2017 13:41 |
Peri Romania, unul dintre principalii furnizori de sisteme de cofrare si esafodaj din tara noastra si subsidiara grupului german Peri, a participat la realizarea unor proiecte de anvergura realizate in 2016-2017 la nivel national, printre care se afla reabilitarea podului de la km 3+724 de pe linia ferata CF 216 (Ilia-Lugoj), reabilitarea termica a blocurilor de locuinte din Sectorul 3 al Capitalei sau constructia pasajului superior pe autostrada Sebes-Turda (lotul al treilea), peste calea ferata de la km 50+220.
Toate aceste lucrari, realizate ca subcontractor, au contribuit substantial la cresterea cu peste 33% a cifrei de afaceri a companiei in 2016, pana la aproape 27 milioane de lei, dar si la o majorare semnificativa a profitului anual net, de la 0,5 milioane de lei in 2015 la 3,14 milioane de lei la finele anului trecut.
Astfel, in cadrul proiectului de reabilitare a podului peste CF 216 (Ilia-Lugoj, judetul Hunedoara), finalizat in vara acestui an, Peri Romania a lucrat ca subcontractor pentru compania Midan Sisteme in Constructii, antreprenorul general al proiectului. Furnizorul a livrat schela de lucru pentru realizarea operatiunilor de curatare, grunduire si vopsire a structurii metalice a podului atat pe suprastructura, cat si la intradosul tablierului metalic. De asemenea, pentru asigurarea accesului materialelor, echipamentelor si personalului responsabil cu operatiunile de vopsire a structurii metalice a podului, s-a proiectat o constructie din schela modulara PERI UP ROSETT. Pentru operatiunile de lucru desfasurate pe partea de suprastructura, pentru a se putea accesa partea exterioara a podului, s-a creat un suport din grinzi de cofraj GT24 rezemate pe tablierul metalic al podului si pozitionate in consola cu rol de suport pentru picioarele de schela. In vederea executarii unei platforme de lucru la intradosul tablierului metalic al podului, pentru vopsirea acestuia, solutia a constat in suspendarea schelei prin fixarea montantilor schelei de grinzile GT24 montate in consola.
In ceea ce priveste proiectul de constructie a pasajului superior peste calea ferata la km 50+220 al autostrazii Sebes-Turda (lotul al treilea), lucrari aflate in etape finale de executie, Peri a lucrat in colaborare cu antreprenorul general, reprezentat de asocierea Tirrena Scavi SpA - Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA, fiind subcontractor al subantreprenorului Adonis Structure. Pe santier, Peri a livrat circa 1.000 mp de cofraj TRIO pentru executia elevatiei culeii C2 intr-o singura etapa de betonare pe inaltime. Conform datelor Peri Romania, pentru executia corpului culeii cu o inaltime maxima de cca 9,7 metri s-a avut in vedere cofrarea eficienta cu sistemul de cofraje TRIO, sistem potrivit pentru sarcinile mari rezultate in urma betonarii pe o inaltime. Pentru eficientizarea solutiei de cofrare, s-au utilizat preponderent panourile TRIO 270x240, acestea avand o suprafata mare de acoperire, reducandu-se substantial timpul alocat procesului de cofrare. Schela modulara PERI Rosett a fost utilizata pentru sustinerea cofrajului si ca platforma de lucru pentru betonarea monolitizarii grinzilor prefabricate.
***
Peri Romania este subsidiara locala a grupului german Peri, companie cu o experienta de jumatate de secol in domeniu si unul dintre liderii globali in productia si furnizarea de sisteme pentru cofrare si esafodaj. Firma are sediul central in apropierea localitatii Ulm si peste 60 de subsidiare si 120 de centre logistice, in intreaga lume. Grupul angajeaza peste 8.100 de persoane si a generat o cifra de afaceri de 1,3 miliarde euro in 2016. Numele Peri este preluat dupa prepozitia din limba greaca "peri", care se traduce "in jurul".
|