Agenda Constructiilor
Sambata, 28 Decembrie 2024
Home - Stiri - Actualitatea interna - GUVERN: Noul proiect al Aeroportului Bucuresti-Sud va avea doua terminale
GUVERN: Noul proiect al Aeroportului Bucuresti-Sud va avea doua terminale
Actualitatea interna Publicat de Cosmin Dincu 29 Iun 2018 07:56
In sedinta de joi, 28 iunie 2018, Guvernul a adoptat, prin hotarare, al doilea pachet de investitii strategice care urmeaza sa fie pregatite si atribuite in parteneriat public-privat de catre Comisia Nationala de Strategie si Prognoza (CNSP), informeaza un comunicat al Executivului.
Astfel, cele opt noi proiecte de investitii strategice sunt urmatoarele:
 
1. Amenajarea raurilor Arges si Dambovita pentru navigatie. Principalul scop al obiectivului de investitii este amenajarea complexa a raurilor Arges si Dambovita, in principal pentru transportul de marfuri si pasageri, prin realizarea unei cai navigabile intre Bucuresti si Dunare. De asemenea, sunt avute in vedere si alte beneficii, respectiv producerea de energie electrica, irigatii, protectia impotriva inundatiilor, turism, piscicultura, ecologizare. Obiectivul face parte din reteaua europeana de transport si va genera dezvoltarea economica pe termen lung a intregii regiuni de la sudul municipiului Bucuresti, inclusiv prin construirea unui port.
 
2. Construirea aeroportului Bucuresti-Sud. Supraaglomerarea aeroportului Henri Coanda - Otopeni impune construirea unui nou aeroport, in zona de sud a Bucurestiului, atat pentru pasageri, cat si pentru marfuri. Aeroportul din zona de sud a Bucurestiului va putea deveni un punct de tranzit in deplasarile pasagerilor catre regiunile Asia-Pacific, precum si Europa-America. Dimensiunea aeroportului Bucuresti-Sud va trebui proiectata pentru un trafic de aproximativ 30 de milioane de pasageri, pe o suprafata desfasurata de maximum 600 ha si sa fie dotat cu cel putin doua terminale. In masura in care se vor identifica asemenea suprafete la autoritatile locale, acestea pot participa la constituirea societatii de proiect. Accesul la acest aeroport se va face si pe noua autostrada Bucuresti-Alexandria-Craiova si pe centura Bucurestiului, care este prevazuta sa treaca prin apropiere, respectiv pe noua magistrala de metrou Bragadiru-Piata Unirii.
 
3. Canalul magistral Siret-Baragan. Asigurarea surselor de apa pentru executarea unor sisteme de irigatii ar crea posibilitatea irigarii unor suprafete de 475.000 ha, din care circa 80% fara sisteme de pompare.
Canalul ar trebui sa aiba o lungime totala de 190 de kilometri, din care primul tronson sa fie amplasat pe teritoriul judetului Vrancea, care are o lungime de 50 km si din care s-au inceput lucrari pe 11 km, din care 5,7 km sunt deja functionali. Al doilea tronson, cu o lungime de 140 km, traverseaza judetele Buzau si Ialomita, pana la acumularea Dridu.
 
4. Constructia in parteneriat public-privat a unei fabrici de mijloace de transport electrice. Constructia unei fabrici de autovehicule si autobuze electrice in parteneriat public-privat in Romania ar face posibila punerea in practica a acestor deziderate mult mai usor si cu costuri mult mai mici, prin dezvoltarea de noi metode de gandire, implicit de noi tehnologii pentru realizarea de vehicule cu propulsie alternativa, care in prezent inca se confrunta cu constrangeri tehnice (gama limitata de autovehicule si autobuze, costuri mari ale investitiilor in constructia acestora, ceea ce determina si costul mare al acestora, lipsa infrastructurii publice de incarcare a acumulatorilor, performante uneori sub asteptari ale mijloacelor de transport, etc.). Suprafata necesara pentru acest obiectiv, respectiv pentru hale, depozite si piste de incercare, este de minimum 10 ha. Se are in vedere localizarea acestui obiectiv intr-o zona mai putin dezvoltata, dar in apropiere de Bucuresti, respectiv pe o raza de cel mult 100 km fata de Capitala.
 
5. Construirea si operarea in parteneriat public-privat a unei banci nationale de sange, plasma umana si celule stem. Proiectul are in vedere realizarea unei banci publice nationale de sange, plasma umana si celule stem si dezvoltarea/construirea a minimum zece centre regionale pentru transfuzii sanguine. Aceasta solutie este avuta in vedere in contextul in care, in ultimul an, Romania s-a confruntat cu dificultati in asigurarea derivatelor din plasma, in special de imunoglobulina. De asemenea, este cunoscut faptul ca in sistemul sanitar exista frecvent dificultati majore in asigurarea cantitatilor de sange uman pentru transfuzii, precum si un acces limitat la terapiile pe baza de celule stem.
 
6. Spitalul regional Timisoara. Un alt spital regional se va construi in municipiul Timisoara si va deservi partea de vest a tarii. Este cea mai buna solutie pentru asigurarea unui acces echitabil al populatiei la servicii medicale de calitate. La fel ca celelalte spitale regionale care urmeaza sa se construiasca, acesta va fi un spital clinic organizat cu o structura de specialitati, cu o platforma complexa de investigatii si interventii terapeutice clinice si paraclinice, care va asigura asistenta medicala pentru cazurile medicale complexe. Spitalul din Timisoara va fi dotat cu heliport si elicopter pentru urgente, precum si cu clinici de specialitate si centre de cercetare dotate corespunzator.
 
7. Spitalul regional Braila-Galati. In regiunea de est a tarii, intre orasele Galati si Braila se va construi un alt spital regional, cu o capacitate de aproximativ 800-1000 de paturi. Si acest spital va fi organizat clinic, cu o structura de specialitati, avand o platforma complexa de investigatii si interventii terapeutice clinice si paraclinice, care va asigura asistenta medicala pentru cazurile medicale complexe. Spitalul din zona Braila-Galati va fi dotat cu heliport si elicopter pentru urgente, precum si cu clinici de specialitate si centre de cercetare dotate corespunzator.
 
8. Un nou complex turistic pentru schi in masivul Fagaras. Existenta infrastructurii necesare pentru practicarea sporturilor de iarna pe ambii versanti ai masivului Fagaras, amplasarea in mijlocul tarii, respectiv apropierea de numeroase destinatii turistice si culturale, precum cele din Sibiu, Curtea de Arges, Cetatea Poenari, Transfagarasan, fac aceasta zona foarte atractiva. Se are in vedere realizarea a 150 km partii de schi, cu instalatiile aferente (telegondola, telescaun, instalatie cablu etc.) si dezvoltarea unor statiuni la cota de 700 m, la baza partiilor de schi si sanie, cu capacitati de cazare de peste 50.000 de locuri, turistii avand posibilitatea sa foloseasca mijloacele de transport personale in zona domeniului de schi.
Explicatii exhaustive despre noile investitii strategice
Dupa finalizarea sedintei Executivului din data de 28 iunie 2018, purtatorul de cuvant al Guvernului Romaniei, Nelu Vasile Barbu, consilier de stat in cadrul aparatului propriu de lucru al prim-ministrului Viorica Dancila, a detaliat cele opt proiecte strategice de investitii (prezentate si in comunicatul autoritatilor centrale), care urmeaza sa fie realizate in parteneriat public-privat, facand referire mai ales la viitorul aeroport Bucuresti-Sud, la construirea celor doua spitale regionale, a unei fabrici de mijloace de transport electrice etc.
„In sedinta de Guvern de astazi a fost adoptata o hotarare de guvern, practic al doilea pachet de investitii strategice, ce urmeaza a fi pregatite si atribuite in parteneriat public-privat de catre Comisia Nationala de Strategie si Prognoza (CNSP). In ceea ce priveste construirea aeroportului Bucuresti-Sud, conceput sa devina un punct de tranzit in deplasarile pasagerilor catre Asia, Pacific, Europa sau America, dimensiunea aeroportului va trebui proiectata pentru un trafic de aproximativ 30 de milioane de pasageri, pe o suprafata desfasurata de maximum 600 de hectare si sa fie dotat cu cel putin doua terminale”, a subliniat Nelu Barbu.
„Un alt proiect se refera la amenajarea complexa a raurilor Arges si Dambovita pentru navigatie. Este vizat in principal transportul de marfuri, dar si de pasageri, prin realizarea unei cai navigabile intre Bucuresti si Dunare. De asemenea, sunt avute in vedere si alte beneficii, cum ar fi producerea de energie electrica, irigatii, protectia impotriva inundatiilor, turism, piscicultura sau ecologizare. In acelasi timp, tot in domeniul sistematizarii raurilor, cu beneficii pentru agricultura, canalul magistral Siret-Baragan presupune asigurarea resurselor de apa pentru executarea sistemelor de irigatii destinate unei suprafete de aproximativ 475.000 de hectare, din care 80% nu beneficiaza in prezent de sisteme de pompare. Un proiect caruia ii acordam o importanta deosebita este cel de construire a unei fabrici de mijloace de transport cu propulsie electrica, aspect care ar face posibila punerea in practica a unor deziderate, mult mai usor si cu costuri mult mai mici. In fine, dar nu in ultimul rand, spitalul regional Timisoara va deservi partea de vest a Romaniei cu o platforma complexa de investigatii si interventii terapeutice, clinice si paraclinice, asigurand asistenta medicala pentru cazurile medicale complexe, iar spitalul regional Braila-Galati se va construi intre cele doua orase, avand o capacitate de pana la 1.000 de paturi, fiind dotat cu heliport si elicopter pentru urgente, precum si cu diverse clinici de specialitate si centre de cercetare. Si viitorul complex turistic pentru schi din masivul Fagaras reprezinta, in acceptiunea noastra, o investitie strategica realizabila prin parteneriat public-privat. Acesta va include 150 km de partii, cu instalatiile aferente, dezvoltarea unor statiuni la baza acestor partii, cu capacitati de cazare de peste 50.000 de locuri etc.”, a concluzionat purtatorul de cuvant al Executivului.
Schema de ajutor de stat, modificata in modul prezentat de ministrul Finantelor
Inaintea sedintei Executivului, in declaratiile sale cu privire la ordinea de zi, premierul Viorica Dancila a aratat, printre altele, ca Guvernul a decis sa adopte, prin hotarare, „cel de-al doilea pachet de investitii strategice, care vor fi realizate in parteneriat public-privat. Dupa cum stiti, in sedinta din 24 mai 2018, am aprobat primele cinci proiecte, acum aprobam inca opt proiecte strategice de investitii, care urmeaza sa fie pregatite si atribuite in parteneriat public-privat, prin intermediul Comisiei Nationale de Strategie si prognoza”.
Referindu-se la un alt punct important de pe ordinea de zi (in afara gestionarii problemelor curente, ce se refera la ploile abundente din ultimul timp, care au generat deja inundatii si pagube pentru anumite comunitati, respectiv la unele masuri de protectie sociala), prim-ministrul Guvernului Romaniei a subliniat ca in sedinta se va decide modificarea schemei de ajutor de stat, in varianta stabilita si prezentata anterior de ministrul Finantelor Publice, Eugen Orlando Teodorovici. „Am decis ca in sedinta sa modificam schema de ajutor de stat pentru stimularea investitiilor, cu impact major in economie. Prin acordarea acestei scheme de ajutor de stat, cu un buget anual de 145 de milioane de euro, se obtine un efect multiplicator in economie, prin antrenarea unor investitii conexe, dar si prin dezvoltarea furnizorilor locali de produse si servicii. Voi mentiona cateva din cele mai importante modificari pe care le-am stabilit. Prima modificare este data de faptul ca valoarea minima a investitiei se va reduce de la 10 milioane de euro la 3 milioane de euro, pentru a da posibilitatea multor firme romanesti sa poata aplica. A doua modificare este legata de faptul ca depunerea cererilor de acord pentru finantare se va realiza continuu, bineinteles in limita bugetului acordat pentru anul in curs. Se renunta la selectia pe baza de punctaj, selectia facandu-se pentru cererile care indeplinesc criteriile si conditiile de eligibilitate. Operatorul economic poate demara proiectul de investitii dupa depunerea cererii de acord pentru finantare, astfel incat poate demara proiectul la o data certa, conform planului sau de afaceri”, a subliniat Viorica Dancila.
***
Anterior, in sedinta din 24 mai 2018, Guvernul a aprobat primul pachet de investitii strategice care vor fi realizate prin parteneriat public privat: autostrada Ploiesti - Comarnic - Brasov, autostrada Targu Mures - Targu Neamt - Iasi - Ungheni, autostrada Bucuresti - Craiova - Lugoj, complexul Medical "Carol Davila", care se va construi in zona de nord a Capitalei si va cuprinde spitalul republican, precum si proiectul privind operarea de servicii pentru cele 15 spitale din reteaua CFR. Pentru informatii suplimentare, www.gov.ro
 
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
SISECAMALLBIMhiltiRAWLPLUGTotalEnergiesABONARE REVISTE
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
noark
EURO BUILD
konsent
quadratum
ERBASU CONSTRUCT
MAKITA
theda mar
Arduro
SSAB
BogArt
VEGO
GEWISS
rigips
leviatan
Ubitech
DRS
EDIT-Structural
SIGM
AED
CDS
Acvatot 2019
ELECTROGRUP
concelex
strabag nivel 1
CONCEPT STRUCTURE

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<