GEIGER TRANSILVANIA: Portofoliu de lucrari de peste 45 milioane de euro |
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Elena Icleanu 03 Mar 2015 13:25 |
Compania de constructii Geiger Transilvania a raportat o crestere cu 25% a cifrei de afaceri din 2014, fata de nivelul anului anterior, pana la nivelul de aproximativ 25 milioane de euro, in contextul in care societatea are un portofoliu de contracte in executie evaluat la circa 45 milioane de euro (200 milioane de lei). Firma este subsidiara autohtona a grupului german Geiger, fiind activa la nivel national de la inceputul anilor '90. In prezent, Geiger Romania detine mai multe puncte de lucru precum si trei sucursale in Sibiu, Targu Mures, si Iasi, avand peste 280 de angajati.
Interviu cu Fabian Lorand (37 de ani), administratorul Geiger Transilvania.
- Care sunt principalele proiecte pe care le aveti in executie?
- In luna februarie 2015 am semnat un contract important pentru noi, ce presupune continuarea lucrarilor la Autostrada Transilvania, compania noastra urmand a executa lucrarile aferente tronsonului cuprins intre localitatile Ogra si Campia Turzii (lotul 1), aflat in proximitatea sediului central al companiei. Valoarea contractului este de 55,8 milioane de lei (fara TVA). Sectorul de drum are o lungime de 3,6 km si o durata de executie de 16 luni. In prezent, asteptam ordinul de incepere a lucrarilor. De asemenea, executam viaductul Mihail Kogalniceanu, ce va traversa calea ferata din Sibiu. Aceasta este cea mai mare investitie publica din localitate, cu o valoare de circa 23 milioane de lei. Viaductul va avea o lungime de 400 de metri si va traversa opt linii de cale ferata, termenul de finalizare fiind stabilit pentru luna decembrie 2015. Un alt proiect important la care lucram vizeaza reabilitarea iazului batal Azomures, pe o suprafata de 30 ha, un proiect unic in Europa. Obiectivul se afla in faza de executie a celulei experimentale, lucrarile derulandu-se conform graficului.
- Cum credeti ca vor evolua piata constructiilor si investitiile publice in acest an?
- Estimam ca, din categoria proiectelor mari, segmentele de autostrazi si cai ferate aflate in executie vor genera un volum important de activitate in domeniu. Ne referim in acest caz la tronsoanele ce mai trebuie executate de pe coridorul 4, cele patru loturi dintre Sebes si Turda, precum si, partial, la lucrarile de pe segmentul Cluj - Targu Mures. De asemenea, numeroase proiecte finantate din POS Mediu ar trebui sa genereze lucrari peste nivelul anului 2014, avand in vedere presiunea finalizarii acestora. Nu ne asteptam ca volumul lucrarilor de constructii sa scada in 2015, in conditiile in care nu exista multe licitatii pentru proiecte mari lansate, insa se pune o presiune mare asupra obiectivelor care trebuie finalizate pana la finele anului in curs, in special a celor finantate cu fonduri europene din perioada 2007-2013.
- Ce obiective aveti pentru anul in curs, in acest context?
- In continuare, avem in vedere o crestere moderata si sustenabila a activitatii din Romania, punand un mare accent pe calitate. Credem ca seriozitatea si performanta in cadrul proiectelor vor reprezenta factori tot mai apreciati pe viitor. Urmarim, de asemenea, consolidarea activitatii in regiunile pe care le vizam, precum si pe piata proiectelor de anvergura medie si mare.
|