Potrivit celor mai recente informatii date publicitatii de reprezentantii Companiei Nationale de Cai Ferate "CFR" SA, valoarea insumata a lucrarilor de infrastructura feroviara aflate in derulare la nivel national depaseste 5,9 miliarde lei. Cele 22 de santiere, pe care lucreaza 12 companii de constructii prevad reabilitarea a 205 km de cale ferata dubla, precum si modernizarea a 14 statii si cinci tuneluri, toate facand parte din Coridorul IV Paneuropean. Obiectivele de investitii, ce vor fi implementate in intervalul 2012-2015, sunt finantate prin Programul Operational Sectorial-Transport 2007-2013, in primele trei trimestre a.c., CFR SA alocand sume de 877 milioane de lei pentru realizarea acestora. Proiectele de infrastructura feroviara a caror finantare este asigurata in proportie de 85% de Comisia Europeana (prin Fondul de Coeziune) si de 15% din surse de la bugetul de stat, aflate in lucru pe plan autohton, prevad: reabilitarea primului tronson al caii ferate de pe ruta Frontiera - Curtici - Simeria (cu o lungime de 41 Km, executat de consortiul format din Alstom Transport SA, Swietelsky, Astaldi SpA, Euro Construct Trading '98 si Dafora SA); constructia si dotarea cu instalatii a sectiunii Vintu de Jos - Coslariu (35,4 Km, realizat de Impresa Pizzaroti); executia si montajul instalatiilor pe tronsonul Coslariu - Micasasa, Atel - Micasasa, Atel - Sighisoara (91,3 km - asocierile formate din Aktor si Arkada, respectiv FCC Construccion SA, Alpine Bau GmbH si Azvi SA). Totodata, din fonduri de la Comisia Europeana (ce asigura 69,25% din valoarea investitiei) si din surse de la bugetul de stat (30,75%), societatile Swietelsky, Sopmet SA si Dafora SA executa lucrarile de reabilitare a cinci tuneluri de cale ferata aflate pe raza centrelor de reparatii, exploatare si intretinere regionala din Brasov si Timis, ce vor fi inaugurate la finele anului in curs. Astfel, pe raza judetului Brasov vor fi modernizate si consolidate tunelele din localitatile Dealul Negru (pe linia Brasov - Podu Olt), Ciumani (pe linia Adjud - Siculeni) si Salard (pe linia Brasov - Deda), in timp ce in Timis vor fi efectuate lucrari similare la obiectivele din Fenes (linia Orsova - Timisoara) si Varful Tatarului (linia Simeria - Petrosani). Totodata, cele 14 statii de cale ferata alfate in derulare in prezent sunt cele din Slatina, Ramnicu Valcea, Resita Sud, Zalau, Bistrita Nord, Giurgiu Oras, Slobozia Veche, Calarasi Sud, Botosani, Piatra Neamt, Vaslui, Braila, Sfantu Gheorghe si Pitesti. Contractele de executie prevad consolidarea cladirilor destinate calatorilor, recompartimentari, refacerea finisajelor, peroanelor, copertinelor, tunelurilor, trecerilor la nivel, instalatiilor (electrice, sanitare, termice si de telecomunicatii), precum si sistematizarea pietelor din gari, astfel incat acestea sa se conformeze prevederilor standardelor europene in vigoare. Pentru informatii suplimentare,
www.cfr.ro