Infrastructura
Publicat de Elena Icleanu
02 Mar 2015 17:14
|
Companiile Astaldi si Max Boegl vor executa lucrari in valoare de 32,3 milioane de lei (inclusiv TVA) pentru finalizarea lucrarilor la autostrada Nadlac-Arad, proiect ce va trebui definitivat pana la finele lunii iunie 2015. Contractul, atribuit recent de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) este parte integranta a proiectului ce prevede executia integrala a autostrazii Nadlac-Arad si prevede amenajarea punctului de control la trecerea frontierei (la km 0+500) si a parcarii de scurta durata de la km 0+930. Lucrarile sunt finantate in proportie de 85% din Fondul de Coeziune, diferenta urmand a fi asigurata de la bugetul de stat. Contractul de executie a fost atribuit prin negociere, fara publicarea prealabila a unui anunt de participare si are o durata de executie de 125 zile de la data demararii lucrarilor si o perioada de garantie de 1.460 de zile.
In luna septembrie 2014, Astaldi si Max Boegl au semnat contractul pentru reluarea si finalizarea lucrarilor la lotul al doilea al autostrazii Nadlac-Arad, in valoare de 25 milioane de euro. Constructia tronsonului a fost sistata in 2013, dupa ce CNADNR a reziliat contractul de executie cu compania Alpine Bau, in urma falimentului acesteia. Autostrada are o lungime de 16,6 km si in momentul blocarii lucrarilor, acestea erau realizate in proportie de 84,7%. Consortiul Astaldi - Max Boegl se ocupa si de constructia primului lot al autostrazii Arad - Nadlac (22 km), realizat in proportie de 85%. Contractul a fost atribuit, initial, asocierii Romstrade - Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 382,9 milioane de lei si a fost reziliat in 2012 din cauza intarzierii lucrarilor. La finele lui 2013, CNADNR a atribuit consortiului Astaldi - Max Boegl un contract de 308 milioane de lei (69 milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea primului tronson al autostrazii Nadlac-Arad, care fusese inceput de Romstrade.
|