Lucian Bode: Infrastructura va fi coloana vertebrala pe care se va ridica Romania |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 06 Iul 2020 05:11 |
Vineri, in prezenta ministrului Transporturilor, Lucian Bode, la Prefectura Timis s-au semnat doua protocoale intre reprezentantii CFR Infrastructura si Primariile municipiilor Timisoara si Arad. Scopul principal al acestor protocoale este acela de acordare a sprijinului institutional in vederea promovarii si dezvoltarii proiectelor feroviare. In cadrul discutiilor Lucian Bode a declarat ca guvernul Orban isi propune sa aloce, in fiecare an, pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, 2% din PIB.
"Pana in 2030, Romania are obligatia sa finalizeze coridoarele retelei principale. Suntem obligati sa acceleram implementarea proiectelor de infrastructura, pe toate coridoarele, din reteaua principala si sa le receptionam. Urmatorii 10 ani vor fi anii recladirii Romaniei. Infrastructura de transport va fi coloana vertebrala pe care se va ridica Romania", a declarat ministrul.
Lucian Bode a declarat ca, in vestul tarii, este in derulare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructura feroviara, parte integranta din Coridorul IV si anume cele 4 loturi 2A, 2B, 2C si 3 din Tronsonul de la Simeria la Km 614. Totodata, prin semnarea celor doua protocoalelor s-au deschis premisele reabilitarii caii ferate Caransebes - Timisoara - Arad. Tot in domeniul infrastructurii feroviare, se are in vedere realizarea unei legaturi intre Aeroportul Timisoara si oras.
Progres fizic de aproape 10% pe santierul variantei ocolitoare Timisoara Sud
Vizita a continuat pe santierul variantei de ocolire Timisoara Sud, unde antreprenorul a precizat ca progresul fizic se va apropia de 10% pana la finalul lunii iulie 2020, daca vor fi conditii meteorologice favorabile.
"Am considerat ca este necesar sa vedem santierul acestui proiect atat de important pentru Timisoara. Voi lucrati bine si pe tronsonul 1 al drumului expres Craiova-Pitesti. Daca veti avea aceeasi mobilizare si aici, progresul sigur va fi cel dorit", a transmis Lucian Bode constructorului centurii Timisoara Sud, Tirrena Scavi.
Ministrul a solicitat atat managementului CNAIR, cat si antreprenorului ca, in situatia in care apar unele sincope in realizarea acestui obiectiv, sa identifice cu celeritate solutiile si sa le aplice astfel incat sa nu se inregistreze intarzieri cu privire la termenele asumate prin graficul de lucrari. In cazul in care sincopele sunt de natura birocratica, oficialul a cerut ca acestea sa ii fie comunicate urgent, astfel incat tot ce tine de avizele sau aprobarile date de catre Minister sa fie rezolvate in regim de urgenta.
Mobilizare buna pe santierele de cai ferate din vestul tarii
Tot vineri, ministrul transporturilor s-a deplasat pe amplasamentul obiectivului de investitii feroviar unde a verificat stadiului lucrarilor la Tunelul T3 Bata km 559+967 - 560+570, obiectiv din cadrul contractului "Reabilitarea liniei de cale ferata Frontiera - Curtici - Simeria, parte a Coridorului IV Pan-European, pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h, Tronsonul 2 si Tronsonul 3", Subtronson 2b: Cap Y Barzava - Cap Y Ilteu.
"Acum, cand multi incep sa inteleaga ca infrastructura feroviara nu trebuie pusa in plan secundar, vedem cat de importanta este reteaua pe care o avem si care, in mod nedrept, nu a beneficiat de investitii pentru modernizare si dezvoltare. In conditiile noului Green Deal, promovat la nivelul Uniunii Europene, este de datoria noastra sa finalizam cat mai repede santierele de infrastructura feroviara si sa promovam noi proiecte. De asemenea, vom concentra sume importante pentru refacerea retelei existente, astfel incat sa putem sa crestem viteza de circulatie pe infrastructura feroviara. Este bine ca in cazul acestui important obiectiv de reabilitare a liniei de cale ferata Frontiera - Curtici - Simeria Lot 2B, am ajuns la un progres fizic de peste 45%. Am inteles ca platile sunt la zi, vad ca este un grad de mobilizare corespunzator, deci sunt create toate conditiile pentru ca termenul de finalizare stabilit pentru martie 2023 sa poata sa fie respectat. Sau poate antreprenorul ne face o surpriza placuta si termina lucrarile mai devreme", a declarat ministrul Lucian Bode.
|