Agenda Constructiilor
Joi, 26 Decembrie 2024
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - UK: Proiecte de infrastructura de miliarde GBP reunesc marii constructori ai lumii
UK: Proiecte de infrastructura de miliarde GBP reunesc marii constructori ai lumii
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 01 Aug 2017 14:05
Proiecte de infrastructura in valoare de zeci de miliarde de lire sterline (GBP) se afla in executie in Marea Britanie, antrenand constructori din toata lumea si peste 1.000 de furnizori. Crossrail, investitie de aproape 15 miliarde GBP in cel mai mare proiect feroviar derulat in Europa, noua cale ferata (HS2) evaluata, in total, la circa 60 miliarde GBP care va face legatura dintre Londra si Birmingham si, ulterior, Londra si Leeds, dar si alte proiecte de anvergura incluse in planul britanic de infrastructura ce vor fi realizate pana in 2035 vor constitui, cu siguranta, o sursa importanta de finantare pentru companiile de constructii din Europa si SUA, in contextul in care, cel putin la nivel european, statele se confrunta cu o scadere importanta a investitiilor in infrastructura in ultimii ani.
 
Crossrail: 40 de santiere, circa 118 km de linie ferata si aproape 15 miliarde euro
Crossrail este, in prezent, cel mai mare proiect de infrastructura la care se lucreaza, efectiv, in Europa, antrenand circa 10.000 de persoane, care lucreaza in 40 de site-uri principale si o investitie de aproximativ 15 miliarde de lire sterline. Lucrarile au inceput in luna mai 2009, noua linie, ce va purta numele Elizabeth - dupa cel mai longeviv monarh din istoria britanica, Regina Elisabeta a II-a - urmand a deveni operationala pana la finele anului 2018.
Linia de metrou va avea circa 118 kilometri si va strabate centrul orasului Londra de la vest la est, prin tuneluri noi. Pe aceasta linie vor exista 40 de statii, dintre care 10 nou construite. In etapele in care a fost mobilizat necesarul maxim de resurse, proiectul a fost cel mai amplu din Europa, cu 10.000 de lucratori localizati in cele 40 de santiere.
Proiectul reuneste mari constructori din Europa si SUA, precum Bechtel - companie ce se ocupa de constructia efectiva a celor 42 km de tunel din zona centrala si de executia a opt statii - si BAM Nuttall, Kier Construction, Hochtief sau Van Oord UK Ltd. Proiectul a atras, de asemenea, peste 1.000 de furnizori, printre cei mai importanti dintre acestia fiind grupul german BASF.
Timp de trei ani, opt "cartite" - masini gigant de forare a tunelului (TBM) au sapat sub strazile Londrei pentru a putea fi construiti cei 42 de kilometri de tunel de cale ferata. Fiecare echipament cantarea peste 1.000 de tone si avea 150 de metri lungime, devenind astfel o uzina subterana deservita de echipe specializate a cate 20 de persoane, care au lucrat in schimburi non-stop, in perioada mai 2012 - mai 2015. De asemenea, peste 200.000 de segmente de tunel au fost utilizate pentru a alinia galeriile pe o lungime 42 de kilometri.
 
Solutii inovatoare pentru constructia celor 42 km de tuneluri
Expertii in constructii subterane din cadrul diviziei aferente de la BASF au lucrat indeaproape cu antreprenorii principali pe parcursul intregului proiect. In plus, BASF a oferit consultanta inalt specializata pentru sectiunile in care s-a folosit beton torcretat (SCL), permitand astfel realizarea lucrarilor fara intreruperi si cu eficienta maxima.
"Conditionarea solului dupa excavare a fost esentiala pentru a facilita procesul de constructie si pentru a ne asigura ca programul de executie a tunelului se deruleaza conform planificarii initiale. Prin folosirea unor produse precum MasterRoc ACP 143, un polimer destinat conditionarii solurilor argiloase, solul dificil a fost faramitat evitandu-se aglomerarea, ceea ce a facilitat procesul de excavare, care s-a putut derula in mod continuu. Ocazional s-a folosit si un alt agent de conditionare a solului - MasterRoc SLF 41 - in profilurile de sol formate din nisipuri si pietrisuri. Prin folosirea acestor agenti de conditionare s-a obtinut un amestec cu permeabilitate scazuta si caracteristici plastice ce au permis extragerea usoara a materialului excavat", a explicat Richard Foord, Project Manager in cadrul diviziei de produse chimice pentru constructii din cadrul BASF.
De asemenea, in cadrul proiectului Crossrail a fost utilizat si BASF MasterRoc SA 160, un aditiv accelerator de priza pentru beton torcretat. Betonul torcretat de inalta calitate si durabilitate a devenit o componenta esentiala in lucrarile subterane pentru stabilizarea solurilor. Utilizarea a peste 60.000 de litri de MasterRoc SA 160 a permis crearea unei structuri de ultima generatie, cu o reducere substantiala a costurilor, a timpului de executie, a riscurilor pentru sanatate si siguranta muncii, precum si a impactului asupra mediului, comparativ cu amestecurile uscate conventionale.
La tuneluri au fost folosite si peste 800 de tone de BASF MasterSeal 345, o membrana hidroizolanta aplicata prin pulverizare, care a contribuit la obtinerea unor structuri reprezentative la scara mondiala, cu o durata de viata proiectata de 120 de ani.
 
Contracte de 6,6 miliarde GBP acordate de guvernul britanic pentru HS2
Recent, guvernul britanic a contractat lucrari de circa 6,6 miliarde GBP pentru constructia noii cai ferate de mare viteza (High Speed 2 - HS2) pe ruta Londra - Birmingham, aceasta fiind prima etapa a proiectului evaluat, in total, la circa 56 miliarde GBP. Se estimeaza ca lucrarile vor incepe din anul 2017, printre companiile contractate aflandu-se Strabag, Skanska, Costain, Carillion, Balfour Beatty, Bouygues, Eiffage, Kier Infrastructure, Vinci Construction etc. Investitia acopera principalele lucrari de inginerie civila, inclusiv constructia tunelurilor, podurilor, terasamentelor si viaductelor, lucrari ce vor crea, conform estimarilor, circa 16.000 de noi locuri de munca. Totodata, proiectul va reprezenta o sursa importanta de venituri si pentru industria britanica de otel, ce a redevenit profitabila in acest an, dupa ce a traversat o perioada mai dificila.
In zona sudica a proiectului, tunelurile Euston Tunnels si caile de acces vor fi realizate de joint-venture-ul denumit SCS si format din Skanska Construction UK Ltd, Costain Ltd si Strabag AG. Valoarea lucrarilor ajunge la circa doua miliarde GBP, urmand a fi impartite in doua loturi (S1 si S2). Primul lot (S1) va conecta statiile London Euston si Old Oak Common si includ constructia a doua tuneluri cu o lungime de 8,8 km fiecare. Lotul S2 va continua legatura dinspre Old Oak Common spre vest, cu doua tuneluri de 13,7 km fiecare si o sectiune terestra de 2,2 km, care va face legatura cu lotul C1. Aceasta sectiune va include si constructia unui pod. Faza de proiectare va fi definitivata in 2018, finalizarea constructiei fiind planificata in anul 2023. Primele trenuri vor fi puse in functiune in anul 2026. In total, companiile care alcatuiesc consortiul SCS angajeaza 12.000 de persoane in Marea Britanie.
In zona centrala a proiectului au fost atribuite trei contracte. Tunelurile Chiltern si viaductul Colne Valley vor fi construite de consortiul denumit Align si format din Bouygues Travaux Publics, VolkerFitzpatrick si Sir Robert McAlpine. Valoarea lucrarilor ajunge la 965 milioane GBP. Celelalte doua contracte din aceasta zona, respectiv tunelurile North Portal Chiltern, catre Brackley, si apoi tunelul dinspre Brackley spre South Portal of Long Itchington Wood Green vor fi realizate de consortiul CEK, format din companiile Carillion Construction Ltd, Eiffage Genie Civil SA, Kier Infrastructure si Overseas Ltd si au o valoare totala de circa 1,4 miliarde GBP.
Alte doua contracte vizeaza lucrari in zona nordica a proiectului HS2. Acestea includ constructia tunelului Long Itchington Wood Green catre statiile Delta Junction si Birmingham Spur, precum si legatura dintre statiile Delta Junction catre WCML Tie-In si vor fi realizate de asocierea BBV, formata din Balfour Beatty Group Ltd, Vinci Construction Grands Projets, Vinci Construction UK Ltd si Vinci Construction Terrassement. Cele doua contracte au o valoare cumulata de 2,5 miliarde GBP.
Lucrarile premergatoare sunt deja in derulare, lucrarile efective urmand a incepe in perioada 2018-2019, dupa o perioada de proiectare detaliata.
Etapa a doua a proiectului va fi demarata in curand, urmand a include linia ferata dintre Birmingham si Crewe. De asemenea, in perioada urmatoare vor fi stabilite si noile rute spre nord, via Manchester si Leeds.
 
 
ABONARE REVISTETotalEnergieshiltiRAWLPLUGSISECAMALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
SIGM
GEWISS
EURO BUILD
rigips
MAKITA
Arduro
quadratum
ERBASU CONSTRUCT
EDIT-Structural
konsent
BogArt
noark
strabag nivel 1
ELECTROGRUP
CDS
leviatan
Acvatot 2019
VEGO
CONCEPT STRUCTURE
concelex
Ubitech
DRS
AED
SSAB
theda mar

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<