Izolatii & Finisaje
Publicat de Ovidiu Stefanescu
04 Apr 2023 06:10
|
Armacell, lider global in domeniul spumei flexibile destinate pietei de izolatie a echipamentelor si furnizor de top de spuma artificiala, a raportat recent rezultatele financiare preliminare (neauditate) aferente anului incheiat la 31 decembrie 2022. Conform datelor respective, vanzarile nete au crescut cu 19% pana la 806 milioane euro, iar veniturile brute ajustate au cumulat 121 milioane euro, aferente unei marje de 15%. Aceasta performanta a fost determinata de cresterile preturilor de vanzare implementate pentru a compensa costurile mai mari ale materialelor, precum si de vanzarile suplimentare generate de procesele de fuziuni si achizitii. La cele doua elemente s-a adaugat evolutia favorabila a cursului de schimb valutar. Cresterea a fost partial compensata de livrarile mai mici cauzate de incetinirea generale a pietei si de reducerea stocurilor la parteneri, precum si de reculul industriei palelor eoliene. In plus, in aceeasi directie au actionat intreruperile continue ale lantului de aprovizionare si efectele Covid-19 in anumite zone geografice. Performanta in materie de profit a fost determinata in principal de cresterile de pret si de activitatile de fuziuni si achizitii. Comentand toate acestea, conducerea grupului a aratata ca modelul de afaceri s-a dovedit din nou a fi rezistent. Intr-un mediu economic deosebit de complex, cu costuri mari de transport si energie, Armacell a continuat sa creasca, iar nivelul istoric al vanzarilor a fost sustinut de lansarea de noi aplicatii si game de produse, precum si de achizitiile realizate in Asia-Pacific si EMEA. Este vorba, printre altele, despre doi producatori majori de tevi preizolate din Austria (Austroflex Rohr-Isoliersysteme GmbH) si din Serbia (A.D. Izolir), prin care Armacell a intrat pe piata de termoficare eficienta din punct de vedere energetic si in crestere rapida. De asemenea, odata cu preluarea afacerii de inginerie a SpiderPlus & Co. Ltd, grupul si-a consolidat pozitia pe piata de izolatie termica din Japonia. Mai trebuie mentionat faptul ca investitiile suplimentare in initiative strategice, cum ar fi protectia pasiva impotriva incendiilor si gamele de acustica, precum si digitalizarea accelerata a proceselor de operare ale Armacell, au contribuit la sustinerea cresterii companiei. Pe piata din Romania, produsele Armacell sunt livrate prin intermediul subsidiarei din Ungaria.
|