Sustenabilitate & CSR
Publicat de Ovidiu Stefanescu
22 Iul 2021 06:40
|
Un studiu recent realizat de Roland Berger si intitulat „Noua paradigma a competitivitatii: decarbonificarea ca o oportunitate de afaceri pentru companii” releva faptul ca firmele vor fi obligate sa devina tot mai ecologice si mai orientate spre dezvoltarea durabila, pentru a preveni reduceri drastice ale profiturilor, care, in anumite sectoare cum ar fi cele energofage, ar putea insemna o injumatatire a castigurilor. Partea pozitiva este ca implementarea politicilor respective prezinta si o serie de avantaje, obtinute intr-un mediu competitiv redefinit, in care cheia succesului va fi constituita de pretul dioxidului de carbon. Expertii Roland Berger subliniaza importanta schimbarii de perspectiva si incurajeaza firmele sa admita faptul ca transformarile actuale sunt de neevitat, iar potentialul de crestere este extrem de ridicat. De asemenea, trebuie avut in vedere ca investitorii se concentreaza in deciziile lor de alocare a fondurilor disponibile catre companiile sustenabile, folosind certificarea ESG (ce vizeaza elemente de mediu, sociale si de administrare a afacerii) ca pe un criteriu major, fapt ce va exclude de la finantare sectoarele cu rezultate mai slabe din acest punct de vedere. Doar in 2018 au fost cheltuite sume de 28.000 miliarde euro pentru investitii sustenabile, dupa ce in urma cu patru ani nivelul respectiv era cu 11.000 miliarde mai mic (ceea ce corespunde unei rate anuale de crestere de 13,5%). De asemenea, in viitor factorii politici de decizie vor impune masuri mai stricte de implementare a acordurilor multinatioale cu privire la emisiile de gaze cu efect de sera. Solutia pentru o afacere de succes va consta, asadar, in interpretarea pretului dioxidului de carbon ca pe un instrument de piata. Astfel, in loc sa-l perceapa ca pe un element generator de costuri, managerii ar trebui sa-l trateze mai degraba ca pe o componenta valutara noua, care este inca in prezent in mod masiv subevaluata. Oficialii Roland Berger mai arata ca pentru a atinge tintele expuse in Acordul de la Paris, pretul respectiv ar trebui sa se plaseze intre 80 de euro si 120 de euro pe tona metrica pana in 2032 si intre 90 de euro si 150 de euro pe tona metrica pana in 2040. Pana in prezent, doar Suedia si Elvetia au atins performantele respective, cu 123 euro, respectiv 96 euro. Pentru informatii suplimentare, click aici
|