Utilaje & Echipamente
Publicat de Ovidiu Stefanescu
23 Apr 2021 06:57
|
Raportul anual dat publicitatii de grupul german Liebherr, unul dintre cei mai importanti competitori activi pe piata mondiala a utilajelor de constructii, indica pentru 2020 o cifra de afaceri de 10,34 miliarde euro, in scadere de la 11,75 miliarde euro, cat se raporta in execitiul financiar precedent. Pe segmentul utilajelor de terasare, livrarile au cumulat putin peste doua miliarde euro, fiind in scadere cu 10,4% fata de perioada de referinta. In ceea ce priveste tehnologiile de manipulare, incasarile au cumulat 477 milioane de euro (-24,2%), iar echipamentele de foraj pentru fundatii au generat vanzari de 258 milioane de euro (-17%). Divizia de macarale-turn a raportat livrari in valoare de 444 milioane de euro (-18,5%), cea de macarale mobile de 2,5 miliarde euro (-4,8%), iar utilajele de betoane de 193 milioane de euro (-10,2%). In ceea ce priveste investitiile din 2020, acestea s-au plasat la 605 milioane de euro, fiind, la randul lor, cu 20% mai mici fata de sumele alocate in anul anterior. Conducerea grupului a explicat respectivele evolutii prin faptul ca 2020 a fost marcat de pandemia Covid-19, care a generat provocari greu de imaginat. Sanatatea angajatilor a constituit principala preocupare a managementului, alaturi de minimizarea riscurilor de infectare. De altfel, intreaga echipa Liebherr a demonstrat un devotament incredibil in vremuri dificile si s-a aratat capabila de un grad ridicat de creativitate, ceea ce a facut posibil ca vanzarile sa depaseasca din nou pragul de 10 miliarde euro. Chiar daca nivelul a fost mai mic fata de anul anterior, iar unele divizii au avut mai mult de suferit decat altele, impactul crizei sanitare a fost inferior celui preconizat, grupul reusind chiar sa incheie exercitiul financiar cu rezultate operationale pozitive. Gratie legaturilor optime cu partenerii si increderii pe care acestia o au in brandul german, echipa manageriala este increzatoare intr-o continuare a cresterii calitative a produselor si serviciilor promovat si isi manifesta optimismul cu privire la performanta financiara din 2021. In Romania, subsidiara a incheiat anul 2020 cu o cifra de afaceri de 103,6 milioane de lei, in crestere cu 1% fata de 2019.
|