Agenda Constructiilor
Sambata, 28 Decembrie 2024
Home - Stiri - Actualitatea interna - BM ar putea finanta proiectele de modernizare a transportului public din Capitala
BM ar putea finanta proiectele de modernizare a transportului public din Capitala
Actualitatea interna Publicat de Elena Icleanu 29 Dec 2017 08:34
Banca Mondiala (BM) ar putea contribui financiar la implementarea proiectelor de modernizare a transportului public din Capitala. In acest sens, primarul general, Gabriela Firea, s-a intalnit recent, la sediul municipalitatii, cu o delegatie a institutiei financiare, din care au facut parte David Sislen - Practice Manager, Dean Cira - Lead Urban Specialist si Marcel Ionescu-Heroiu, Senior Urban Development Specialist, pentru a identifica solutii de colaborare in vederea dezvoltarii de proiecte in municipiul Bucuresti.
In cadrul intrevederii, s-a discutat despre proiecte de modernizare a transportului public din Capitala si zonele adiacente, printre care se afla dezvoltarea transportului feroviar pentru calatori (urban, periurban si regional, inclusiv centura feroviara a Capitalei), dar si proiectul Esplanada.
"Transportul feroviar urban si periurban este de importanta strategica pentru dezvoltarea pe termen mediu si lung a orasului. Acesta se poate dezvolta prin valorificarea retelei de cale ferata existenta in municipiul Bucuresti, care in prezent este abandonata. Aceasta retea de transport feroviar pentru calatori ar putea lega Bucurestiul de Giurgiu, Zimnicea, Alexandria, Rosiori, Gaesti, Titu, Urziceni, Lehliu, Oltenita sau chiar Ploiesti", a declarat Gabriela Firea.
Referitor la centura feroviara a Capitalei, primarul general a explicat ca Bucurestiul se afla printre putinele orase europene care beneficiaza de o centura feroviara avand o lungime de 80 km, structura de transport care in prezent nu este valorificata la adevaratul sau potential. Conform edilului, aceasta linie de centura trebuie reabilitata si modernizata, garile de pe traseu trebuie, de asemenea, refunctionalizate si este necesara realizarea unor puncte intermodale pentru transferul calatorilor intre trenuri, metrouri si autobuze.
O alta varianta de optimizare a transportului public despre care s-a discutat in cadrul intrevederii este studierea oportunitatii introducerii unor linii de tip monorail/ tren usor suspendat, in zonele in care nu exista posibilitatea de realizare a retetelor la nivelul solului.
Reprezentantii Bancii Mondiale si-au exprimat interesul de a se implica in aceste proiecte, avand in vedere ca Bucurestiul are, pentru prima oara, o Asociatie de Dezvoltare Intercomunitara (ADIBI) care va dezvolta proiecte de transport in regiunea metropolitana.
Un alt subiect abordat in cadrul intrevederii a fost proiectul Esplanada, pentru care reprezentantii Bancii Mondiale si-au declarat sustinerea. Oficialii din cadrul PMB au evidentiat faptul ca un proiect de asemenea amploare trebuie sa se dezvolte unitar, dupa modelul unor proiecte similare din Europa si ca, in acest sens, ar fi necesara infiintarea, la nivelul PMB, a unei structuri dedicate, care sa monitorizeze etapele de implementare a obiectivului de investitii.
O alta solutie propusa de specialistii PMB a fost infiintarea unei companii publice de proiect, care sa asigure managementul investitiei, acoperind toate aspectele (concept, studii, licitatie, executie si operare/ administrare a intregului ansamblu). S-a adus, de asemenea, in discutie complexitatea situatiei juridice a terenului pe care urmeaza sa se realizeze acest proiect, reprezentantii municipalitatii subliniind ca eliberarea de sarcini a terenului, desi un proces laborios, trebuie demarata de urgenta. Reprezentantii Bancii Mondiale si-au exprimat interesul in asigurarea finantarii acestui proiect si au subliniat ca proiectul trebuie realizat unitar, chiar daca implementarea se va face in etape, fiind necesara o prioritizare prin care Cartierul de Justitie sa fie realizat cu celeritate.
In finalul intalnirii, delegatia Bancii Mondiale i-a invitat pe specialistii municipalitatii la Forumul Mondial al Regenerarii Urbane, organizat de Banca Mondiala si Guvernul Japonez in februarie 2018, la Tokyo, Yokohama si Kawasaki, Forum la care vor fi invitate toate institutiile implicate in proiectul Esplanada.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMSISECAMRAWLPLUGhiltiABONARE REVISTETotalEnergies
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
konsent
leviatan
quadratum
rigips
SSAB
DRS
ERBASU CONSTRUCT
strabag nivel 1
EDIT-Structural
EURO BUILD
Arduro
MAKITA
concelex
VEGO
theda mar
GEWISS
noark
SIGM
AED
CONCEPT STRUCTURE
CDS
BogArt
ELECTROGRUP
Ubitech
Acvatot 2019

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<