Antreprenori & Dezvoltatori
Publicat de Ovidiu Stefanescu
20 Ian 2021 06:52
|
O serie de institutii internationale, cum ar fi Asociatia Europeana a Antreprenorilor (EIC), Charles Russel Speechlys (CRS), Clyde & Co etc. incearca in prezent sa evalueze efectele pe care recenta iesire a Marii Britanii din structurile Uniunii Europene (cunoscuta de intreaga lume sun numele de Brexit) le poate avea asupra activitatii din industria constructiilor. Astfel, expertii de la EIC arata ca guvernul de la Londra a dat publicitatii inca din luna noiembrie o informare legata de pregatirea firmelor din sector pentru a face fata conditiilor ce se vor manifesta dupa incheierea perioadei de tranzitie. De asemenea, UE a adoptat la jumatatea lui 2020 un document privitor la comunicarea deschisa, ce se refera explicit la situatia din diverse sectoare de activitate referitoare la viitoarea comunicare intre Marea Britanie si Uniunea Europeana. Punctul de plecare in domeniul constructiilor este acela ca firmele de pe ambele maluri ale Canalului Manecii nu vor mai beneficia de miscarea libera a produselor si serviciilor, asa cum este aceasta definita in acquis-ul comunitar, ci se vor aplica regulile distincte ale celor doua entitati administrative (in cazul in care companiile respective nu mizeaza pentru relocare). Vestea buna este ca proiectul de acord TCA include prevederi exprese legate de comertul transfrontalier, investitii, mobilitatea afacerilor, serviciile contractuale etc. CRS arata, de asemenea, ca se manifesta deja preocupari in ceea ce priveste comertul liber cu produse de constructii, precum si modul in care vor evolua preturile acestora. Alte ingrijorari ale profesionstilor din bransa sunt legate de sistemele de standardizare si de reglementare, de forta de munca si disponibilitatea acesteia, de achizitiile publice etc. Specialistii CRS concluzioneaza ca TCA nu va reusi sa gestioneze complet si optim toate provocarile, de aceea fiind necesare eforturi din partea actorilor economici de a preveni anumite derapaje, in special in planul angajatilor, cel al cresterii costurilor sau al intarzierii anumitor proiecte. In fine, Clyde & Co observa ca TCA introduce anumite masuri menite a „netezi” fluxurile de bunuri si servicii, dar este evident efectul negativ pe care il exercita noile formalitati vamale, necesitatea unei duble conformitati a produselor etc. Este de asteptat ca toate acestea sa duca la incetiniri ale ritmurilor de executie a anumitor proiecte, cel putin pana la clarificarea tuturor aspectelor legale. Pentru informatii suplimentare, click aici
|