Agenda Constructiilor
Miercuri, 25 Decembrie 2024
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - ANPM: Acord de mediu pentru linia ferata dintre Resita si frontiera Stamora Moravita
ANPM: Acord de mediu pentru linia ferata dintre Resita si frontiera Stamora Moravita
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 19 Sep 2024 15:03
Intre Romania si Serbia, trenul va circula cu 120 km/h, conform unui proiect, care a primit Acord de mediu de la Agentia Nationala pentru Protectia Mediului (ANPM) si vizeaza reabilitarea si modernizarea infrastructurii feroviare Resita Nord - Timisoara Nord, cu extensie Voiteni - Stamora Moravita - frontiera. Pentru dezvoltarea proiectului finantat in cadrul Programului Transport 2021-2027 s-au asociat autoritatile locale din judetele Timis si Caras-Severin, pe teritoriile carora se desfasoara intreaga constructie.
"Proiectul vizeaza Linia CF 922 (Timisoara Nord - Voiteni - Moravita), care reprezinta Componenta A a planului si 922a (Voiteni - Resita Nord), amplasate in judetele Caras-Severin si Timis, care reprezinta Componenta B a proiectului. Linia de cale ferata Resita Nord - Timisoara Nord, cu extensie Voiteni - Stamora Moravita - Frontiera, are, in prezent, o lungime totala  de 117,977 km si leaga Municipiul Resita de Municipiul Timisoara si, respectiv, Romania de Serbia, prin trecerea frontierei la Stamora Moravita", a anuntat Laurentiu Alexandru Pastinaru, Presedintele ANPM.
Autoritatile locale din judetele Timis si Caras-Severin s-au asociat pentru implementarea acestui proiect important pentru zona de vest a tarii - reabilitarea si modernizarea infrastructurii feroviare Resita Nord - Timisoara Nord, cu extensie Voiteni - Stamora Moravita - frontiera - in urma caruia linia de cale ferata va fi realizata in conformitate cu parametrii tehnici ceruti de standardele si legislatia europeana in vigoare.
 
 
Traseul proiectat se va desfasura, in general, pe actualul tronson, incluzand ajustarile necesare reducerii diferentelor de nivel si largirii unghiurilor curbelor, astfel incat vitezele de 120 km/h, pentru trenurile de calatori si 80 km/h, pentru cele de marfa sa poata fi atinse. Singura zona care nu va putea asigura viteza maxima de deplasare este cea de la iesirea din statia Timisoara-Nord, unde traseul impune o geometrie a curbelor cu raze mai mici decat cele necesare deplasarii cu 120 km/h. 
Conform proiectului de reabilitare, durata preconizata pentru implementarea investitiei aferente Componentei A este de 50 de luni, calculate de la emiterea Ordinului Administrativ de Incepere a Lucrarilor, iar pentru Componenta B, este de 60 de luni de la semnarea aceluiasi document.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ABONARE REVISTEhiltiTotalEnergiesRAWLPLUGALLBIMSISECAM
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
EURO BUILD
theda mar
ELECTROGRUP
MAKITA
CDS
ERBASU CONSTRUCT
rigips
noark
strabag nivel 1
AED
CONCEPT STRUCTURE
SSAB
quadratum
concelex
Arduro
Acvatot 2019
EDIT-Structural
SIGM
DRS
leviatan
BogArt
Ubitech
VEGO
GEWISS
konsent

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<