Agenda Constructiilor
Luni, 24 Februarie 2025
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - CFR: 700 milioane euro pentru modernizarea liniei Resita - Timisoara Nord - Frontiera
CFR: 700 milioane euro pentru modernizarea liniei Resita - Timisoara Nord - Frontiera
Infrastructura Publicat de AG&F 23 Feb 2024 13:50
Consiliul Tehnico-Economic a aprobat variantele optime din cadrul Studiului de fezabilitate pentru obiectivul "Reabilitarea/ modernizarea liniei CF Resita Nord - Timisoara Nord cu extensie Voiteni - Stamora Moravita - Frontiera". Proiectul este realizat in cadrul parteneriatului comun semnat intre autoritatile locale ale municipiilor Resita si Timisoara, consiliile judetene Caras-Severin si Timis si CNCF CFR SA.
Consiliul Tehnico-Economic al CFR SA a avizat favorabil variantele optime prezentate in cadrul Studiului de Fezabilitate pentru Reabilitarea/modernizarea liniei CF Resita Nord – Timisoara Nord cu extensie Voiteni Stamora Moravita - Frontiera, pe cele doua tronsoane, astfel:
  • Componenta A: Timisoara Nord - Stamora Moravita - Frontiera (58 km) propusa pentru finantare in cadrul Programului Transporturi (PT) 2021-2027, o investitie in valoare de 2,09 miliarde lei, fara TVA.
  • Componenta B: Resita Nord - Voiteni (59 km) propusa pentru finantare din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat si/sau alte surse legal constituite, o investitie in valoare de 1,4 miliarde lei, fara TVA.
CFR mentioneaza faptul ca, pentru atingerea parametrilor tehnici prevazuti in studiul de fezabilitate, principalele obiective ale lucrarilor de modernizare pe cele doua tronsoane sunt:
Componenta A: tronsonul CF Timisoara Nord – Stamora Moravita – Frontiera, aflat pe raza judetului Timis:
  • cresterea vitezei maxime de circulatie la 120 km/h pentru trenurile de calatori, iar pentru trenurile de marfa la 80 km/h
  • modernizarea a 9 statii/ halte/puncte de miscare
  • reabilitarea a 23 treceri la nivel, 21 poduri si 19 podete
Componenta B: tronsonul CF Resita Nord - Voiteni, aflat pe raza judetelor Timis si Caras-Severin: 
  • cresterea vitezei maxime de circulatie la 120 km/h pentru trenurile de calatori, iar pentru trenurile de marfa la 80 km/h
  • modernizarea a 12 statii/ halte/puncte de miscare
  • reabilitarea a 35 treceri la nivel, 12 poduri si 119 podete
Termenul de realizare a investitiilor pe cele doua tronsoane va fi de 50 de luni pentru tronsonul CF Timisoara Nord - Stamora Moravita - Frontiera, din care 8 luni pentru proiectare si 42 de luni pentru executia lucrarilor, iar pentru tronsonul CF Resita Nord - Voiteni va fi de 60 de luni, din care 8 luni pentru proiectare si 52 de luni pentru executia lucrarilor.
CFR precizeaza faptul ca, in cadrul acestui parteneriat comun pentru realizarea obiectivului de investitii Reabilitarea/ modernizarea liniei CF Resita Nord - Timisoara Nord cu extensie Voiteni - Stamora Moravita - Frontiera, semnat cu autoritatile locale, reprezentantii CFR SA vor asigura suportul tehnic de specialitate pentru avizarea/ aprobarea documentatiilor si derularea procedurilor de achizitii publice si, ulterior, prin personalul calificat va participa la supervizarea/ monitorizarea si receptia lucrarilor de modernizare pe cele doua tronsoane.
 
RAWLPLUGTotalEnergiesSISECAMALLBIMABONARE REVISTEhilti
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
EURO BUILD
SIGM
EDIT-Structural
CDS
theda mar
MCA
konsent
BogArt
ELECTROGRUP
Eco Garden Construct
AED
Acvatot 2019
quadratum
rigips
ERBASU CONSTRUCT
CONCEPT STRUCTURE
SSAB
leviatan
noark
strabag nivel 1
GEWISS
DRS
VEGO
MAKITA
concelex
Ubitech
Arduro

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<