MTI: Pasi importanti pentru avizare proiecte majore in valoare de 18,5 miliarde lei |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 29 Dec 2021 12:57 |
Consiliul Tehnico-Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a avizat, recent, studiile de fezabilitate pentru constructia autostrazilor Sibiu-Fagaras si Buzau-Focsani. De asemenea, in data de 23 decembrie, proiectantul a depus la CFR SA, studiul de fezabilitate privind modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord - Giurgiu Nord Frontiera (etapa a doua). Valoarea cumulata a celor trei proiecte de investitii depaseste 18,5 miliarde lei, reiese dintr-un anunt al lui Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat in cadrul MTI.
Studiul de fezabilitate pentru proiectul autostrazii Sibiu-Fagaras a fost avizat la data de 28 decembrie 2021. Traseul drumului de mare viteza porneste din dreptul localitatii Boita si se termina in apropierea municipiului Fagaras. Traseul trece adiacent de localitasile Turnu Rosu, Sebesu de Jos, Racovita, Marsa - Avrig, Porumbacu de Jos - Porumbacu de Sus, Sarata, Scoreiu, Carta, Arpasu de Jos, localitati ce apartin judetului Sibiu si de localitatile Ucea de Jos - Ucea de Sus, Vistea de Jos - Vistea de Sus, Dragus, Sambata de Jos, Voila - Voivodeni, Dridif - Luta, Hurez, Municipiul Fagaras si Ileni, din judetul Brasov, are lungimea de 68,05 km si este impartit in 4 tronsoane:
● Tronsonul 1 – km 0+000 - km 14+253 (lungime = 14,2 km) Boita (Autostrada Sibiu-Pitesti) si Avrig-Marsa (DJ105G);
● Tronsonul 2 – km 14+253 - km 34+175 (lungime = 19,9 km) Avrig-Marsa (DJ105G) si Arpasu de Jos (DN1);
● Tronsonul 3 – km 34+175 - km 51+785 (lungime = 17,6 km) Arpasu de Jos (DN1) - Sambata de Sus (DJ 105B);
● Tronsonul 4 – km 51+785 - km 68+050 (lungime = 16,2 km) Sambata de Sus (DJ 105B) - Municipiul Fagaras/ Drum de legatura cu DN1.
Valoarea totala a obiectivului de investitii este de 7,53 miliarde lei (inclusiv TVA).
SF pentru autostrada Buzau-Focsani
Consiliul Interministrial De Avizare Lucrari Publice de Interes National a avizat si SF pentru proiectul de autostrada Buzau-Focsani (A7). Traseul acesteia incepe din dreptul municipiului Buzau (km 0+000 - km 45+460 sector aferent judetului Buzau) si se termina in apropierea municipiului Focsani (km 45+460 - km 82+440 sector aferent judetului Vrancea). Autostrada are o lungime de 82,44 km si se imparte in 4 tronsoane/ loturi distincte:
● Lotul 1 – Buzau (Autostrada Ploiesti - Buzau) si Vadu Pasii (drum de legatura catre DN 2) - lungime 4,6 km (km 0+000 - km 4+600);
● Lotul 2 – Vadu Pasii (drum de legatura catre DN 2) - Ramnicu Sarat (DN 22) - lungime 30,8 km (km 4+600 - km 35+400);
● Lotul 3 – Ramnicu Sarat (DN 22) - Mandresti Munteni (DN 23) - lungime 36,1 km (km 35+400 - km 71+500);
● Lotul 4 –Mandresti Munteni (DN 23) - Focsani Nord (DN 2) - lungime 10,9 km (km 71+500 - km 82+440).
Valoarea totala a obiectivului de investitii este de 7,26 miliarde lei (inclusiv TVA).
Circa 3,8 miliarde lei pentru modernizarea CF Bucuresti - Giurgiu (etapa 2)
In data de 23 decembrie, proiectantul a depus la CFR SA studiul de fezabilitate privind modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontiera - Etapa a II-a. Au fost obtinute toate avizele solicitate prin certificatul de urbanism si, in prezent, proiectul se afla in procedura de obtinere a acordului de mediu. La finalizarea lucrarilor, linia de cale ferata va fi electrificata si trenurile vor putea circula cu viteze de pana la 120km/h. Dupa modernizare, lungimea traseului va fi de 92,8 km (prin optimizarea traseului). De asemenea, lungimea sectoarelor de linie dubla creste cu aproximativ 3 km, pana la 43,6 km. Investitia totala a proiectului este de aproximativ 3,8 miliarde lei (fara TVA), finantarea urmand a fi asigurata din fonduri europene nerambursabile.
|