PHILIPS: Vanzarile de corpuri cu LED au crescut cu 25% in trimestrul al doilea |
Instalatii Electrice & Automatizari Publicat de Elena Icleanu 01 Aug 2016 14:42 |
Vanzarile totale inregistrate de divizia de iluminat din cadrul grupului olandez Philips (Philips Lighting) au cumulat 1,73 miliarde euro in perioada aprilie-iunie 2016, in scadere cu 6,2% fata de nivelul de 1,84 miliarde euro raportat in trimestrul al doilea al anului trecut. Vanzarile de corpuri de iluminat cu LED, ce reprezinta circa 53% din afacerile totale ale diviziei Philips Lighting, au crescut cu 25% in intervalul analizat, in timp ce profitul net a ajuns la 57 milioane de euro, suma ce include costurile de separare si taxa de licenta a marcii, care nu au fost aplicabile in 2015.
La o baza de raportare semestriala, afacerile Philips Lighting au cumulat 3,43 miliarde euro in primele sase luni din 2016, cu 3,9% sub nivelul inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut, profitul net al perioadei situandu-se la 71 milioane de euro.
"Performanta Philips Lighting s-a ridicat la nivelul asteptarilor, compania inregistrand, in intervalul aprilie-iunie 2016, al saptelea trimestru consecutiv de crestere a profitabilitatii operationale si a nivelului lichiditatilor. Comparativ cu anul trecut, afacerile companiei au progresat conform obiectivelor strategice. Profitabilitatea business-ului conventional cu lampi ramane bine pozitionata, in pofida declinului anticipat al afacerilor. Vanzarile totale de sisteme cu LED au crescut cu 25% in al doilea trimestru, iar business-ul de sisteme si servicii a inregistrat o crestere de doua cifre, ca urmare a dezvoltarii continue a solutiilor de iluminat dezvoltate sub umbrela «The Internet of Things»", a declarat Eric Rondolat, CEO al diviziei Philips Lighting.
La nivel de grup, vanzarile totale ale Philips au cumulat 5,9 miliarde euro in trimestrul al doilea (+3%).
***
Divizia Philips Lighting este lider global in fabricarea si comercializarea produselor de iluminat, inclusiv sisteme si servicii, deruland vanzari anuale de peste 7,5 miliarde euro, conform raportului pentru 2015 al companiei, cu aproximativ 36.000 de angajati in mai mult de 70 de tari. In Romania, compania este reprezentata de subsidiara Philips Romania, activa in domeniul comercializarii aparatelor electrice pentru uz gospodaresc, aparatelor de radio si televizoarelor. Societatea a incheiat anul 2015 cu afaceri totale de 546,5 milioane de lei, in crestere cu 11,8% fata de nivelul din 2014. In 2015, Philips Romania a realizat un profit net de 19,37 milioane de lei, lucrand, in medie, cu 100 de angajati.
|