MARCOM RMC’94 si-a propus sa deschida alte 4 filiale noi in urmatorii 3-5 ani |
Utilaje & Echipamente Publicat de Elena Icleanu 23 Aug 2022 06:25 |
Marcom RMC’94, dealerul utilajelor de constructii Komatsu in Romania si parte a grupului Kuhn, a incheiat anul 2021 cu o cifra de afaceri de 41 milioane de euro. Dupa primele 6 luni din 2022, rulajul este putin peste valoarea de 21 milioane de euro, iar conducerea companiei se asteapta la un al doilea semestru cu rezultate si mai bune. Potrivit datelor Marcom RMC’94, evolutia din ultimul an si jumatate se datoreaza unei traiectorii favorabile a pietei utilajelor pentru constructii, care a ajuns la 2.316 unitati vandute, la finalul anului 2021, respectiv la o valoare de aproximativ 210 milioane de euro. Razvan Marcu, directorul general al companiei, spune ca perspectivele de dezvoltare a pietei vin din zona de constructii de drumuri si autostrazi, din cea de fonduri europene (daca vor fi implementate intr-un ritm mai alert) si din cea a constructiilor de retele de apa si canalizare din zona rurala.
Marcom RMC’94 livreaza in Romania utilaje pentru constructii terasiere marcile Komatsu, Dieci, Grove, Potain, McCloskey si Mantsinen. Din luna februarie 2022, compania a fost preluata de grupul austriac Kuhn Holding Gesellschaft GmbH. Activitatea Marcom continua, insa, la acelasi nivel, echipa si-a pastrat organizarea, in timp ce Razvan Marcu a preluat conducerea companiei de la tatal sau si fondatorul companiei, Constantin Marcu. Strategia ramane, astfel, la acelasi nivel inalt, cu obiectivul de a livra echipamente si servicii de cea mai buna calitate.
Kuhn Holding este o companie austriaca de familie, cu 1.600 de angajati si o cifra de afaceri anuala de aproximativ 600 de milioane de euro.
Interviu cu Razvan Marcu (40 de ani), Managing Director, Marcom RMC’94, specialist cu o experienta profesionala de peste 20 de ani pe piata de utilaje pentru constructii.
- Cum se integreaza businessul Marcom RMC’94 in structura noului proprietar, grupul Kuhn?
- Grupul Kuhn este organizat in trei unitati distincte: utilaje de constructii - Kuhn Baumaschinen, echipamente pentru mutarea (manipularea) materialelor - Kuhn Ladetechnik si EMCO, specializata in productia de masini de strunjire si frezat tip CNC. Toate aceste trei unitati functioneaza organizational si operational in mod independent in Austria, dar si la nivel international, ca si companii independente, sub umbrela Kuhn Holding GmbH. Kuhn Baumaschinen si Kuhn Ladetechnik, impreuna cu firma coordonatoare din Austria si filialele lor din Republica Ceha, Slovacia, Ungaria, Croatia, Bosnia, Slovenia, Polonia, Elvetia, Romania si Germania sunt considerate un partener de incredere pentru toate firmele care activeaza in aceste tari in sectoare de activitate precum cel de constructii, transporturi sau depozitare si logistica.
EMCO detine cinci fabrici de productie in toata lumea, avand propria organizare pentru vanzarea produselor si serviciilor in SUA, Germania, Italia, Republica Ceha, China, India si Elvetia, in total 140 de reprezentante de vanzari si service.
Marcom este o companie fondata si condusa de o familie, la fel ca si Kuhn. Activitatea sa principala este axata pe distributia de utilaje de constructii Komatsu, ceea ce incadreaza perfect in profilul de afaceri al grupului Kuhn.
- Ce estimari aveti privind afacerile din 2022 si ce obiective aveti stabilite pentru anii urmatori?
- Politica Kuhn de dezvoltare la nivelul Romaniei prevede, in urmatorii 3-5 ani, deschiderea a 4 filiale si, totodata, angajarea unui numar important de specialisti. Asadar, obiectivele sunt de crestere si consolidare a businessului, aceasta reprezentand o noua etapa in evolutia Marcom. Din punct de vede al rezultatelor financiare, anul 2021 a reprezentat o perioada foarte buna pentru noi, incheiata cu o cifra de afaceri de 41 milioane de euro. Dupa primele 6 luni din 2022, rulajul este putin peste 21 milioane de euro, dar ne asteptam la o a doua jumatate a anului si mai solida. Credem ca nu exista firma care sa nu fie afectata de contextul actual si probabil castigatorii sunt cei care vor putea sa furnizeze marfa solicitata de piata mai rapid si in cantitati mai mari. Si acesta este obiectivul nostru principal, acum.
- Cum vedeti evolutia pietei locale de utilaje pentru constructii, in perioada urmatoare?
- Trebuie mentionat ca 2021 a fost cel mai bun an de dupa 2007-2008 din punct de vedere al cererii de pe piata. In Romania, anul trecut, s-au vandut 2.316 unitati din gama echipamentelor terasiere, cu 21% mai multe fata de nivelul din 2020. Valoarea estimativa a acestor utilaje in 2021 a fost in jurul valorii de 210 milioane de euro, in primele 6 luni ale lui 2022 atingandu-se deja valoarea de 96 milioane de euro. Perspectivele de dezvoltare a pietei vin din zona de constructii de drumuri si autostrazi, din zona de fonduri europene daca vor fi implementate intr-un ritm mai alert si din zona constructiilor de retele de apa si canalizare din mediul rural.
- Care sunt tendintele pe piata, in acest moment, din punct de vedere tehnic si al cererii?
- In contextul pretului actual al combustibilului, orice tehnologie care ajuta la realizarea de economii importante in acest segment este luata in calcul. Va dau un exemplu: in gama noastra de excavatoare avem un model de 36 de tone Hybrid. Atunci cand motorina era 5 lei pe litru, amortizarea diferentei de pret dintre tehnologia conventionala si cea Hybrid era de 18-24 de luni. In contextul actual aceasta amortizarea acestei diferente se face in 12-14 luni.
Din punct de vedere al cererii, pot spune ca majoritatea echipamentelor noastre lucreaza pe santierele de autostrazi, in balastiere si cariere, acestea fiind zonele unde livram, in acest moment, cele mai multe utilaje. Buldoexcavatorul ramane, in continuare, produsul cel mai solicitat in Romania. Acest trend este respectat din 2003, de cand exista statistici CECE, unde putem vedea volumul de vanzari impartit pe categorii de produse. Probabil ca in urmatorii 3-5 ani se va mentine acest trend.
|