ASTALDI: Noile contracte din Romania contribuie substantial la portofoliul grupului |
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Elena Icleanu 07 Aug 2017 09:05 |
Proiectele in valoare totala de circa 1,38 miliarde euro contractate de Astaldi in Romania in prima jumatate a acestui an (la care compania italiana are o participatie medie de 45%) au avut o contributie majora la cresterea valorica a portofoliului grupului, care a ajuns la 27 miliarde euro la finele lunii iunie 2017. Conform raportului semestrial al societatii, valoarea totala a proiectelor contractate in perioada ianuarie-iunie a.c. s-a situat la 1,8 miliarde euro. Cele doua contracte adjudecate in tara noastra vizeaza executia de lucrari de modernizare a tronsonului de cale ferata Frontiera - Curtici - Simeria pe loturile 2A si 2B (cu o lungime de 80 km si o valoare totala de 776 milioane de euro, proiect in cadrul caruia Astaldi are o participatie de 42%), respectiv pe lotul al treilea (cu o lungime de 40 km si o valoare totala de 600 milioane de euro, din care Astaldi are o cota de 49,5%).
Pe langa contractele din Romania, in primele sase luni ale acestui an antreprenorul italian a mai contractat, in asociere cu alte companii, lucrarile de modernizare a caii ferate 7, pe ruta Varsovia - Dorojusk (117 milioane de euro), a liniei ferate E-59, Varsovia - PoznaĆ (82 milioane de euro), executia lucrarilor de inginerie civila si a celor electro-mecanice de pe noua linie de metrou Kirazli-Halkali din Istanbul (Turcia), proiect de 627 milioane de euro la care Astaldi are o participatie de 15% etc.
S-au incheiat sapaturile pe M5 - Raul Doamnei-Eroilor
Totodata, in Romania, Astaldi a continuat sa lucreze la extinderea metroului din Bucuresti, pe magistrala M5. La finele lunii iulie 2017, asocierea din care compania face parte (alaturi de FCC Construccion si AB Construct) a finalizat lucrarile de excavatii pe sectiunea Raul Doamnei - Eroilor, din cadrul M5. Conform datelor Metrorex, pe firul 1 al magistralei, echipamentul de sapat TBM (Tunelling Boring Machine), denumit Sfanta Varvara, a incheiat sapaturile, dupa ce a excavat 138.818 mc de pamant si a realizat 4.059 de metri de tunel. Pe firul 2, TBM Sfanta Filofteia a excavat, pana la sfarsitul lunii iulie a.c., aproape 150.000 mc de pamant si a realizat 4.374 de metri de tunel, care include si galeria de legatura dintre M 1 - 3 si M 5. Magistrala 5 de metrou, sectiunea Raul Doamnei - Eroilor (PS Opera), inclusiv Valea Ialomitei este compusa din zece statii de metrou si un depou. Tronsonul ce va lega cartierul Drumul Taberei de centrul Capitalei va avea o lungime de 6,2 kilometri si va include statiile Raul Doamnei, Constantin Brancusi, Valea Ialomitei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militara si Eroilor. Valoarea totala a proiectului este de circa 3,12 miliarde lei (inclusiv TVA), proiectul fiind finantat din fonduri structurale nerambursabile, prin POS-T (2007-2013) si POIM (2014-2020).
Crestere de 7,4% a veniturilor din primul semestru
Grupul Astaldi a incheiat primele sase luni ale acestui an cu venituri totale de 1,5 miliarde euro, in crestere cu 7,4% fata de aceeasi perioada din 2016, in contextul unui profit operational de 214,4 milioane de euro (+7,4%). Din punct de vedere regional, afacerile derulate in Italia au avut o pondere de 24% din total, diferenta fiind realizata de diviziile internationale ale companiei.
Potrivit datelor publice, subsidiara locala a grupului, Astaldi Spa Italia - Sucursala Romania, cu sediul in Bucuresti, a incheiat anul 2016 cu o cifra de afaceri de 337,9 milioane de lei (circa 74 milioane de euro), dupa o scadere de peste 23% fata de nivelul din 2015. Totodata, filiala din Romania a inregistrat, in 2016, pierderi de 70,9 milioane de lei (15,5 milioane de euro), dupa ce in 2015 realizase un profit net de aproape doua milioane de euro. Pe parcursul anului trecut, Astaldi a lucrat in Romania cu un numar mediu de 500 de angajati.
|